Rémálom-Lak avagy hogyan építsünk álomházat, ami sohasem készül el

Rémálom-Lak

Rémálom-Lak

Építkezési horror Szigethalmon - Első rész

2017. július 16. - Ike The Rock Clanton

Anno megfogadtam, hogy ilyet soha, de soha nem csinálok és reméltem, hogy soha nem kerülök olyan helyzetbe, hogy másokat és a tetteiket kelljen kiveséznem. Sajnos azonban elérkezett ez az idő is. 

20170708_134309.jpg

1. Kis házunk jelen állapotában

A párom és az én alant előadott történet főszereplői vagyunk, amelynek vannak még további,- és mellékszereplői, akárcsak egy folytatásos tévésorozatnak vagy egy szappanoperának. A probléma mindösszesen annyi, hogy ez a történet sajnos nem a képzelet szülötte és hogy egy ilyen "sztori" bárkivel megeshet. Tanulságok? Mindenki szűrje le magának, ám mivel a történéseknek még korántsincs végük, ezzel én még várnék. 

Párom múlt év ápriliásban Szigethalmon kezdett el építkezni, pontosabban egy olyan telken kezdett el egy házat építtetni, amely hat lakásra volt kalibrálva és az építtető V. Béla, a továbbiakban Bélánk, anno már fel is tudott mutatni egy kész lakást és egy majdnem kész állapotban lévőt. Ezek úgynevezett két lakásos házak, nevezhetjük ikerházaknak is őket. A lakások már "lábon" elkeltek anno és mindenki várta, hogy haladjon az építkezés. Sem a párom, sem én nem voltunk rosszhiszeműek, nyilván egy olyan egészséges bizalom kell az embernek, hogy nem feltételezi, hogy a másik ügyvédje egyszerű kókler.

Pedig kellett volna.

Az építtető ügyvédje ugyanis a szerződést olyan formában írta meg, mintha a telek, amelyen a mi lakásunk állna már ki lett volna fizetve, és folyamatban lenne a bejegyzése a földhivatalba. Pedig nem, Neki csak elővételi opciója volt, kvázi lízingelte azokat egy felszámolás alatt lévő takarékszövetkezettől, az Orgoványtól. Erről akkor semmit sem tudtunk, nyilván a tulajdoni lap nem kikérése hiba volt, amelyet nem ment az sem, hogy nem akartunk brelépni azon emberek táborába, akik eleve rosszhiszeműen kezdenek meg egy vállalkozást és lépnek bele egy üzleti társulásba. 

Az építtetővel a szerződés úgy szólt, hogy ő 2016. július végére kulcsrakész állapotban átadja a lakást, cserébe a vételár 100%-a a számláján landol (semmi hitel, vagy CSOK), ellenkező esetben viszont napi 5 ezer forint kötbért és felmondás esetén a foglaló kétszeresének visszafizetését kötöttük ki. Egy ideig haladt is az építkezés, bár nem olyan ütemben, ahogyan kellett volna. A roma vállalkozó családi vállalkozásban, a fiaival csinálta a boltot, bennünket igazából az érdekelt, hogy készen legyen, a hogyan és a miképpen nem.

Itt kezdett érdekessé válni a történet: Bélánk megcsúszott. Nem kicsit, nagyon. Először csak egy-két hónappal, legalábbis ezt mondta, majd idestova október óta leállt az építkezés a 75-80%-ban kész házon és egy kapavágás nem történt ezév májusig. Először mindenféle trükkökkel, ráhatással próbáltunka vállalkozóra hatni, kevés sikerrel, mindig azt ismételgette, hogy értsük meg "a torkán a kés". Igen, az ember kezdetben megérti, hiszen mindenkinek lehetnek nehézségei és mindenkit elkaphat a gépszíj, megcsúszhat. Csakhogy ő semmiféle erőfeszítést nem tett azért, hogy megpróbáljon egy számunkra is kedvező kompromisszumot kialakítani. Korábban ígérgetett albérletet, majd amikor egy héttel a korábbi lakásból kiköltözés előtt kiderült, hogy a beígért albéret sehol sincs, azt hajtogatta, hogy kifizeti az albérletet. Mikor ezt számon kértük, egyszerű volt a válasza, neki nincs pénze. Majd felháborodott, hogy nem gondoljuk, hogy ő fogja finanszírozni, hogy kétszázezres albérletben élünk ki tudja meddig!

20170711_144052.jpg

2. A belső enteriőr

Itt kezdtünk el alaposabban is utánajárni Bélánknak és az ügyeinek. Mint tudjuk, mindig a felszín alatt rejtezik az őrület, már ha vagyunk olyan merészek, hogy megkapargassuk. 

1. Több családot is beköltöztetett, jobban mondva, hagyta őket úgy beköltözni az adott területen álló már kész lakásokba, hogy akkor még sem a hitelt, sem a CSOK-ot nem kapták meg. Van, aki több mint fél éve benn él úgy, hogy közben a lakás árának töredékét fizette ki, míg a mi lakásunk 100%-ban ki lett fizetve és egyelőre nem látjuk az esélyét, mikor tudnánk költözni. 

2. Miután a házak olyan telken állnak, amelyik nem az építtető tulajdonában vannak, ezért azokat tulajdonba sem lehet adni az új tulajdonosoknak mindaddig, amíg a vállalkozó a telkeket ki nem fizette az adott takarékszövetkezet felé (így csak előszerződést lehetett kötni, végszerződést nem). Ez házanként 6 millió forint, plusz a szervízút, amely így jelenleg 40 millió körül van számításaink szerint. Az építtetőnek rajtunk kívül volt még 2-3 készpénzes vevője, akik szintén kifizették a teljes vételárat és most, egy év után végre két családtól is hozzájutott a CSOK-hoz, de ennek ellenére az építkezéseken (miután szimultán épít több házat) ebből semmi sem látszott hónapokig. Nyilván nem, miután megtudtuk, hogy a cége számláján inkasszó van (NAV), így a legálisan befolyó pénzekhez talán nem is tud hozzájutni (?).

3. A lakások eddig nem voltak közművesítve, mivel a Bélánk számlájára befolyt pénzeknek rejtélyes körülmények között nyomuk veszett. Ezév júniusra annyi előrehaladás történt, hogy a közművek be lettek víve a telekre, de a házba még nem, a szaniterek is hiányoznak, ami így természetesen lakhatatlan. 

Április elején megfenyegetett bennünket, több egyeztetés-tárgyalás után, hogy jobban járunk, ha kiszállunk az építkezésből, mert vele úgysem tudunk semmit csinálni és kezdeni. Ha elállunk a szerződéstől és felszámolási eljárást kezdünk a cége ellen, alapít egy másikat, se a lakást, se a pénzt nem látjuk viszont soha. Meg lehet kérdezni, hogy ez egy érvényes szerződés birtokában, hogyan is lehetséges ez egy jogállamban. Nos, úgy, hogy ha az építtető nyerészkedni szeretne és eladná a majdnem kész építményt egy másik vevőnek több pénzért, de őt nem tájékoztatja arról, hogy létezik már egy másik vevő, aki előszerződést kötött vele (lévén, hogy a telekviszonyok nincsenek rendezve, így párom nem szerepel a tulajdoni lapon), sőt, ki is fizette már 100%-ban az épületet, akkor az új vevő-jelölt jóhiszemű és ha ő kerül birtokon belülre, akkor hiába adta el kétszer ugyanazt az építményt a vállalkozó, a hatályos magyar jogszabályok az új vevőt védik és lehet polgári pert indítani a lakásért, ami évekig elhúzódhat. A vállalkozót meg legfeljebb feljelenthetjük csalásért. Bonyolult? Inkább gyalázatos és aljas, de úgy tűnt, hogy ma Magyarországon még ezt is meg lehet úszni. 

Ám felvettük a kesztyűt és visszavágtunk. A következő részben ennek a visszavágásnak az előkészítését járom körül, hogy hogyan ütöttünk úgy oda törvényesen, hogy neki is fájjon és mégse vadnyugati módszerekhez folyamodjunk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://remalom-lak.blog.hu/api/trackback/id/tr5012667935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ajtony 2017.07.17. 11:10:48

Bizony kedves építtető, nagyot hibáztatok. Mindenféle rasszista felhang nélkül: senkinek nem fizetek ekkora összeget, ha csak "majd egyszer" kapok érte valamit. A vállalkozó ügyvédjéhez nincs közötök, nektek egy ekkora ügyletnél már saját ügyvédet kellett volna fogadni - aki ha egyáltalán látott már adás-vételt, nem engedte volna addig kifizetni a pénzt, amíg megfelelő biztosítékot nem kaptatok volna. A nevetekre írásig ügyvédi letétbe került volna a pénz, amiből a készenléti szint alapján engedélyezhettetek volna utalást a vállalkozónak. Jelenleg már kemény kényszerhelyzetben vagytok, ami után még mindig kérnék egy jó ügyvédtől tanácsot. Kifizettetek egy lakást és nincs semmitek. Egyszerűen nem hiszem, hogy létezik ekkora balek. Azért jó, hogy közzétettétek, mert talán másik hiszékeny (ha úgy tetszik: jóhiszemű) pár talán nem fut bele.

HerrBaller · http://fityisz.com/ 2017.07.17. 11:10:57

Mi másfél éve szerződtünk egy házra. A ház akkor még csak papíron létezett, az előszerződéssel átadtunk 2 millió ft foglalót. Telt múlt az idő véglegesítettük a terveket, közeledett a végső szerződéskötés időpontja, az építtető egyre többet hazudozott hogy miért nem kötünk még szerződést. Aztán kiderült, hogy a telekre mégsincs szerződése, és a tulajdonos eladta másnak. Másfél év alatt sem sikerült visszafizetnie a foglalót. Sok sikert Nektek!

edygo 2017.07.17. 11:45:39

@Ajtony: Igen, ezt most már mi is látjuk. Mentségemre az előző lakásnál ez teljesen gördülékenyen ment. Az építtető hozta az ügyvédet, mégis minden rendben volt. Minden szükséges papírt átadott, segített mindenben. Mindent megkaptam, ami kellett, igaz, ott már egy kész, saját kivitelezői költségen felépített ikerházról volt szó. Nem kellett várni semmire és nem kellett előre finanszírozni. Az elmúlt egy év alapján már látom, hogy akkor szerencsém volt, és igen, ahogy írod. Saját ügyvéd, mindent leellenőrizve, nem csak a tulajdoni lapot, hanem a céget is, céginfóból, hogy van-e likviditása. Most már van ügyvédünk, a többi részből kiderül, mi mindent tettünk meg, és hová jutottunk. A történetet valóban okulásul szántuk másoknak, hogy ne kövessék el a mi hibáinkat, bármennyire is vonzó az új ház ígérete, és amit látni vélünk. Csakis jó ügyvéddel, mindent leellenőrizve, kontroll alatt tartva.

edygo 2017.07.17. 11:46:33

@HerrBaller: Köszönjük! Sajnálom, hogy hasonlóan jártatok.

edygo 2017.07.17. 11:48:15

Kérem, hogy a rasszista megnyilvánulásokat mindenki kerülje, olyan hozzászólást nem fogunk kiengedni, amelynek ilyen fennhangja van. A történet nem erről szól. Tanulság a mi példánkon, hogy senki ne kövesse el ezeket a hibákat, amit én. Bár nekem lett volna másfél éve valaki, aki figyelmeztet.

Rolph Meyer 2017.07.17. 13:26:27

Mindenkit perelni kell és feljelenteni. A kedves ügyvédet , a vallakozot, mindenkit. És amit nagyon jól tettél hogy blogot írtál, de nyugodtan írd ki a teljes nevüket a rihadekoknaknha más is rákeres a neten, találja meg. Ha nem tetszik nekik, pereljenek ok is. Tovább
megyek, szerintem társuljatok a többi karosultal, többre mentek úgy .

edygo 2017.07.17. 13:56:28

@Rolph Meyer: Személyiségi jogok miatt neveket nem írhatunk ki. A lakás képe és a leírtak alapján akit érint, remélhetőleg tudni fogja, hogy miről van szó. A történetünk nem csak erről az esetről szól, hanem általában arról, hogy mindenki legyen nagyon körültekintő. Ne úgy, mint én voltam, hogy ne járjon így. A történeten keresztül azokat a példákat igyekszünk leírni, ahol másoknak is javasoljuk, hogy figyeljenek jobban, járják körül alaposabban. Mi a jogi lépéseket már megtettük és károsultakat is kerestünk.

gyedafe 2017.07.17. 13:59:22

Mi óvatosabbak vagyunk, bízunk egymásban. De előszerződést az ügyvédünk javaslatára nme kötöttünk még, mert a telek nem volt az Ő tulajdonában, mint kiderült később, a gyámügynél akadt fennt a folyamat, a földhivatalba még el sem jutott.

A mi építkezési vállalkozónk normális kinézetű, dem az a fajta, aki át akar vágni, valószínűleg Ő sem tudott róla. Mindenesetre elkezdte a munkálatokat, még csak a talajmunkákat. Csak akkor kötjük meg az előszerződést, ha a tulajdoni lapon szerepel a neve.
Addig egy fillért nem adunk!

2017.07.17. 14:02:05

Odáig olvastam, hogy a bizalom, meg nem olvastuk el a szerződést rendesen, meg nem kértük ki a tulajdoni lapot. Ez kb olyan, mintha autóvásárlásnál azt mondaná az eladó, hogy kérek önöktől kétmilliót, és eskü megígérem, hogy tök király autót kapnak. Aztán csodálkoznak, mikor kapnak egy Trabantot. Ilyen lámának egyszerűen nem lehet lenni, így nem lehet nekiállni ingatlan adásvételnek, építkezésnek, így a gyerekek gondolkodnak a dolgokról.

edygo 2017.07.17. 14:09:03

@shitgun: Valamit félre érthettél. Az előszerződést elolvastuk, meg is értettük, csak nem valós dolgot írt bele az ügyvéd, nem ellenőrizte le, hogy valós-e, amit a kivitelező a telekről állít. Azzal hibát követtem el, hogy nem néztem utána alaposan. Az előző lakásvásárlásomnál minden rendben ment, a kivitelező korrekt volt, ebből indultam ki, és nem én voltam az egyetlen sajnos, aki ebbe most belefutott. Ezért is van a poszt, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy mások ne bízzanak abban sem, ha látnak jó jeleket. Mint ahogy én láttam a kész házat, meg a másik majdnem készet, meg hogy ügyvéd írja a szerződést, és hogy előttem is írt már párat ide, és az alapján bíztam. Nem kellett volna. Nagy tanulság, hogy mindennek személyesen utána kell járni, akkor is, ha nem értesz hozzá, mint ahogy egy autóhoz sem értek, ezért nem venném meg szakember, hozzáértő nélkül. Kell olyat keresni, aki ért hozzá, és mindennek utána menni, aminek lehet.

depi vol.2 2017.07.17. 15:21:11

Elolvasva a posztot csak azt tudom mondani, írni, hogy ezt alaposan elrontottátok.

Hagyjuk a rasszista hangot, ez most felesleges is, de a tények és a kialakult helyzet azt mutatja, hogy sajnos belesétáltatok abba a csapdába, amit azért állítottak, hogy lehúzzanak titeket.
Azt nem egészen értem, hogy mi alapján fizettétek ki a 100% pénzt egy olyan ingatlanért, ami nem volt a neveteken és készen, átadva, a közművesítési és jogi procedúrákat elhanyagolva nem átvéve.
Azt tudom személy szerint javasolni, hogy ezt az egész történetet tegyétek be a tanulópénz ládikába és fogadjatok egy tisztességes ügyvédet. Valószínűleg még menthető némi tulajdon, de abban nem hiszek, hogy jól fogtok az egészből kijönni.

Alapvetően előre semmit nem fizetünk ki, csak dokumentált és műszaki átadás-átvételt követően, szakember jóváhagyásával. Nálatok ez a gyereki dolgoznak, ő begyűjti a pénzt kategóriát már legelején kellett volna kövesse egy részetekről történő felügyelet, mert nem tudhatod, hogy mi van a falba, milyen minőségben, satöbbi. Hiba-hiba-hiba...

looking4 2017.07.17. 15:21:30

Édes jó istenem.....! Házépíttetés egyszeregy:
- VEDD MEG A TELKET? LEGYEN A NEVEDEN (ki hitte volna)
- Ez után szerződök bárkivel az építtetésre
- Mindig UTÓLAG fizetem a már elkészült ütemet
- Ha nincs időre kész akkor kötbér ÉS X nap után jogosult vagyok én magam mással elvégeztetni a munkát
- Utolsó részlet: használatbavételi engedély jogerőre emelkedése után 100%-os készültségnél

edygo 2017.07.17. 15:29:42

@depi vol.2: Alapvetően így utólag, a saját bőrömön tapasztalva, igazad van. Én pont ezt akartam elkerülni azzal, hogy egy meglévő beruházásban veszek házat, hogy nekem kelljen mindent felügyelni. Hanem legyen egy kivitelező, aki egy minilakóparkot épít, tökegyforma házakkal, azonos terv szerint, bejáratott utakon, nekem pedig ne kelljen ott lennem folyamatosan és intézkednem, hanem ezt ő csinálja. Legfeljebb burkolatot kelljen választani, de ne rohangálni nekem mindenért, mindenhova és mindent felügyelni. Hiszen egyszerre épít többet, de legalább párhuzamosan hármat. Ez működne is, egy normális kivitelezővel, amilyen pl. az volt, akivel az első lakóparki ikerházi lakásomat vettem Dunavarsányban. Náluk ez megy. Itt is kinn voltam kb. 2 hetente, hogy lássam, hogy halad. Szeptember végére (július 31. helyett) a ház állt, ki volt festve és burkolva, nyílászárók betéve. Aztán megállt az egész. Ott mentem utána, mi történik és miért nem történik, aminek kellene. Azóta meg megy a küzdelem. Ügyvéddel, meg jogi úton, meg mindenhogyan, ahogy csak tudjuk.

edygo 2017.07.17. 15:35:49

@looking4: Itt arról volt szó, hogy ő épít egy 6 házas, 12 lakásos lakóparkot. Amiben én veszem az egyik lakást. Telket csak az ikerházi párommal együtt tudtam volna venni... ha ismerem. Sajnos ő azóta sem jelentkezett, hiába keresem. A telket úgy írta a szerződésbe, már kifizette bejegyzés folyamatban, aztán kiderült, hogy semmi nincs. A mai napig sem. Az ügyvéd így jegyezte ellen, nem nézett utána, hogy valós-e. Igaz, én is megtehettem volna, ha paranoidabb vagyok már akkor, és nem hiszek az ügyvédnek, hogy ő utána nézett. Kötbér van a szerződésben, lassan 2 millió forintra rúg, nem fizeti ki, hiába az ügyvédi felszólítás. Persze, felszámoltathatom a céget stb. de a pénzt nem látom akkor sem, mert nem nekem tartozik egyedül, végrehajtások sora áll mára, tavaly óta. Most mindenféle jogi úton megyünk most olyan irányba, amivel elérhetünk valamit, és nyilván megtanultam, hogy legközelebb a gatyaméretet is látni akarom. Remélhetőleg posztjainkat olvasva más nem az elkészült házaknak hisz meg az ügyvédi ellenjegyzésnek, hanem utána megy mindennek, hogy ne járjon úgy, mint mi.

looking4 2017.07.17. 15:55:27

@edygo: Én is ikerházat építtettem (vettem), sőt, az enyém trükkös volt... nem volt hülye az építtető!

Papíron nem vette meg a telket (de kifizette), hanem úgy kezdett építeni rá, de volt egy aláírt adásvételi a telek tulajával ha pl meghalna... Amikor 90%-on állt a ház akkor jöttem én! Én megvettem a telek felét az eredeti tulajtól megosztási szerződéssel és aláírtam az építtetői szerződést egyidőben. Így a telek áfáját nem kellett kifizetni! (ha az építtető vette volna meg akkor a telekár beépül a nettó lakásárba + áfa).

Amíg a telekrész nem volt a nevemen egy FORINTOT SEM FIZETTEM!
Szóval DE, simán megvehetted volna a 12-ed részét a teleknek mielőtt nekiáll bármit építeni!

Demokrata Hungarofil 2017.07.17. 15:56:05

Négy, katasztrofális jogi-igazságszolgáltatási tévedést kellene gyorsan kiigazítani vagyis fölszámolni:
1. A korlátolt felelősség jelenleg egyet jelent a korlátlan felelőtlenség, a korlátlan szélhámosság legalizálásával. - Igenis, élete végéig feleljen tetteiért, mégpedig teljes anyagi és erkölcsi felelősséggel!
2. Elévülés. - Ez a szélhámost, a gazembert segítő jogszabály, a becsület becsületének sírásója!
3. Óvadék - angolszász feudális csökevény! A törvény előtti egyenlőség negligálása!
4. A bűnözők személyiség védelmi jogai - Ne legyenek! - A vétlenek, a potenciális áldozatok számára legyen hozzáférhető minden bűnöző fényképei, bűnlajstroma, stb. - Adjunk esélyt a vétleneknek! - Pld. a romák elleni sorozatgyilkosság elkövetőinek pofáját miért titkosították?

edygo 2017.07.17. 16:05:57

@looking4: No ehhez jól jött volna egy jó ingatlanjogász, aki ilyen eshetőségeket felvázol. Valószínűleg itt már az elején elvérzett volna a dolog, és nem adok érte egy fillért sem.

edygo 2017.07.17. 16:07:06

@Demokrata Hungarofil: Hozzávenném, hogy én nem engednék másik céget alapítani annak, aki egyet csőddel szüntet meg.

looking4 2017.07.17. 16:43:48

@edygo: Remélem azért rendeződik az ügyetek, viszonylag kevés veszteséggel...

2017.07.17. 16:44:28

@edygo: elég sokat hibáztatok, és sajnos ezek olyan hibák, amiket egy kezdőnek sem szabad elkövetnie, ha egy kicsit is precíz és előrelátó. Eleve többmilliós adásvétel és saját ügyvéd nélkül érkeztek? Tulajdoni lapot nem kértek le, holott pár perc alatt abszolválható? Kiadtok 100%-nyi összeget egy még nem is létező lakásért? Bődületes szarvashibák sorozata, vagy skótok voltatok, vagy olyan szinten gondatlanok, hogy az már szinte elképzelhetetlen. Én az év elején vettem házat, de már a megtekintés után alap volt, a tulajdoni lap lekérése, a hitelügyintézőnk és az ügyvédünk pedig átrágott minden doksit, utánanézett mindennek, mikor egy ház megtetszett, el is kerültünk egy nagy csapdát az egyiknél. Ezt csak így lehet.

edygo 2017.07.17. 16:47:47

@shitgun: Ahogy írod. Egy saját jó ingatlanjogásszal és valamilyen ingatlanban jártas szakértővel érdemes ilyenbe belefogni. Nálam hitel nem volt. Ha lett volna, akkor sok dolgot elkerülök, mert a bank mindent kér, a hitelügyintéző is felhívja a figyelmem egy rakat dologra, közjegyző által hitelesített a szerződés stb.

2017.07.18. 09:17:40

Kedves Poszter!

Nem voltam elég pc? :)

Vagy érintett vagy?

Ike The Rock Clanton · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2017.07.18. 09:21:25

@...elmúlik...: Kérlek értelmezd a szöveget. Saját sztori. :) Igen érintett vagyok, ami a pc-t illeti, nekem mint informatikusnak a számítógép ugrik be, de nyilván te tudod, mit akartál írni...:)

$pi$ 2017.07.18. 11:06:40

@edygo: Igen, nekem is ez jutott eszembe. Ha van kölcsön a bank nem nézi el ezeket a dolgokat és vagy kikényszeríti a korrekt eljárást vagy egyszerűen megakadályozza az adásvételt.

kőcsiga 2017.07.18. 11:07:11

No, ne aggódjatok, ennek semmi köze nincs az építő származázához. Az unokatestvéremmel pont ugyan ezt csinálta végig a HERMINABAU. 2015-ben beszállt az építkezésbe, majd idén májusba felmondta. Némi fenyegetésre visszafizették a teljes befizetett összeget, de kenhetik a hajukra. Azóta felmentek az árak és a 18 milla kamatainak is pá. Az ügyvéd szerint örüljenek, mert már 2 hónapja áll az építkezés és lehet, hogy bedöntik a céget vagy sokkal magasabb áron eladják a lakásokat.

sóhegy049 2017.07.18. 11:08:08

Na, kérem! Ezt úgy szokás csinálni, hogy te szeretnél valamit, mi meg szeretnénk neked megvalósítani. Természetesen pénzt akarunk keresni, de ez nem azt jelenti, hogy aprót, mert sokan itt is eltévednek! Védjük be magunkat és téged is bevédünk. Kialkudjuk a végét, majd elballagunk az ügyvédünkhöz, te a sajátodhoz és csinálunk egy teljes letétet "keshben", hitel, mifaszomcsokot felejtsd el. Ahogy halad a cellád, úgy fizetsz ütemezve, ahogy a szerződés szól. Amikor minden kész, akkor jön az a történet, hogy te kidobod a leguccsó részletet, mi meg odaadjuk a cellád alá a telket. Ha ez így nem korrekt, akkor mi bele sem állunk. Amúgy 50-50% a simlis vállalkozó és az ügyfél aránya!!!

2017.07.19. 09:25:05

@Ike The Rock Clanton:

Naná, hogy tudom :) Nincs ezzel gond amúgy, megértem.

Rewieee 2017.07.28. 09:16:28

Üdvözlet! A történet 3. részét mikor közölték?

Ike The Rock Clanton · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2017.07.28. 09:42:22

Üdv! A nagy érdeklődésre tekintettel jönne, de egyelőre itt nem sok értelme volna közzétenni, mivel a második részt az egyik érintett, akinek a neve sem szerepel a történetben, letiltatta, pontosabban sikerült elérnie, hogy az Index jogásza "személyiségi jogokkal ellentétesnek" gondolja. Írtam ugyan a blog.hu csapatának, de hetek óta náluk, pontosabban a jogásznál pattog a labda. Ezzel az erővel a Tékozló Homár összes cikkét le lehetne tiltatni, többek között. Egyelőre azonban ez az érv sem hatotta meg az Index jogászát. Ha ez így marad, máshová kell költöztetnem a történet folytatásait, amelyet majd itt jelezni fogok.
süti beállítások módosítása